Niekoľko desiatok významných budov po celom svete sa rozsvietilo na modro.
Modré aktivity súvisia s celosvetovou kampaňou z iniciatívy americkej organizácie Autism Speaks Rozsvieť modrú (Light It Up Blue), ku ktorej sa na Slovensku pripája aj Nadácia Linaje. Aktivity vyvrcholili v stredu 2. apríla, kedy okrem „vymodrenia“ významných stavieb Most SNP zaplnila živá reťaz z ľudí s modrými kahancami. Nechýbal ani modrý ohňostroj na Bratislavskom hrade. Práve tento dátum Organizácia Spojených Národov vyhlásila v roku 2007 za Svetový deň povedomia o autizme.
Modrá farba je symbolom dôvery, tradície, oddanosti a tiež komunikácie, s ktorou majú autisti často veľký problém. Ich nedostatky v sociálnej interakcii a predstavivosti ich často posúvajú na okraj záujmu spoločnosti. “Hlavným posolstvom je obliecť si 2. apríla niečo modré a venovať v tento deň autistom aspoň jednu myšlienku. Naším sloganom je: Autisti nepatria do autu. Vráťme ich späť do hry,” hovorí za organizátorov kampane Štefan Pogány z Nadácie LINAJE.
ZSE je partnerom Nadácie LINAJE. Viac informácií o kampani a všetky aktuality sú k dispozícii na webovej stránke www.rozsvietmodru.sk a na www.facebook.com/rozsvietmodru.