Vypadla vám elektrina? Pomôže vám nová aplikácia
3.7.2020 

Ak sa ocitnete bez elektrickej energie, nemusí ísť vždy o poruchu na zariadeniach spoločnosti Západoslovenská distribučná (ZSD).

Predtým, ako zavoláte na poruchovú linku, odporúčame vám využiť online novinku, ktorá vám jednoducho krok po kroku vysvetlí možné príčiny problému. Prehľadnú a graficky atraktívnu aplikáciu nájdete na stránke www.zsdis.sk/chcem-svetlo. Navrhnutá je tak, aby poruchovú situáciu vedeli riešiť aj technicky menej zdatní zákazníci.

Napríklad, ak v rámci bytového domu ostatné byty svietia, s najväčšiu pravdepodobnosťou nebude chyba na našej strane, ale môže ísť o problém s hlavným ističom. V prípade, ak ide o väčšiu poruchu, môže sa stať, že ju už nahlásil iný zákazník. Toto je možné preveriť vo vyhľadávači odstávok a nahlásených porúch. Vďaka novej online službe sa dozviete nielen to, či bola vaša porucha nahlásená, ale spoznáte aj, ako postupujeme po jej nahlásení. 

Aplikácia vznikla s cieľom poradiť odberateľom elektriny a zároveň znížiť počet volaní na poruchovú linku. „Našou snahou je neustále rozširovať bezplatný online servis na našom webe, aby sme rýchlo pomohli zákazníkovi, a zároveň odľahčili klasické kanály, akým je poruchová linka. Volania bez preverenia možných lokálnych príčin výpadku elektriny totiž zaznamenávame bežne. Linka je tak, bohužiaľ, zbytočne blokovaná pre tých, ktorí ju naozaj potrebujú,“ uviedol Michal Jenčo, online media expert ZSD.

S čím počítať, keď dôjde ku kalamite

V aplikácii vám tiež vysvetlíme, na čo sa pripraviť v prípade vyhlásenia kalamitného stavu. Proces odstraňovania porúch má pravidlá, ktoré zohľadňujú bezpečnosť a vo veľkej miere ich upravuje aj legislatíva. Extrémna kumulácia porúch si obvykle vyžiada predĺženie času, potrebného pre ich odstránenie. „Mnohým zákazníkom preto v čase kalamity musíme vysvetľovať „prečo sme ešte neboli v ich obci“. Prioritu majú poruchy, ktorých odstránením sa obnoví distribúcia u veľkého počtu zákazníkov, “ dodáva Michal Jenčo.